NEŞE VE ESİN KAYNAĞI DOĞA

Tırmanırken öğreniyoruz!

Bembeyaz karlar ve çam ağaçlarıyla kaplı, hiç insan olmayan, sadece kuşlar, tavşanlar, tilkiler (tabi belki daha büyük hayvanlarda olabilir!!!) dağlar düşünün, bazen masmavi bir gökyüzü ve pırıl pırıl güneş, bazen yoğun kar, tipi, bazen göz gözü görmez bir sis perdesi, fırtına ve soğuk... Her zaman muhteşem ve bir o kadar da zorlu doğanın içerisinde olmak ve mücadele etmek kadar güzel ne olabilir...

Daha fazlası da var tabi... Eğer böylesine zorlu doğada yalnız başınaysanız, zirveye giden yolda ve dönüşte  sizi bekleyen birçok zorluğu aşmak için gerekli olan zihinsel ve bedensel güç ve dayanıklılığa ihtiyacınız var. Bu zorlu yolculuğun sonunda kazanacağınız mükafat ise ancak zirvede hakim olacağınız eşsiz manzarayı içinize çekmek ve tek başınıza yaşadığınız bu olağanüstü deneyimden doyumsuz bir haz almak olacaktır.

Eğer bir takım iseniz, fiziksel ve zihinsel gücünüzü her adımda takım arkadaşlarınızla paylaşmak ve zirveye çıkarken ve dönerken eşsiz dakikaları birlikte yaşamaktır...

Her tırmanışta ve turda öğrenecek bir şeyler mutlaka vardır... Şubat 2012’de, Sandras (Köyceğiz) dağına tek başıma yaptığım kayaklı tırmanışta yolun çatallaştığı bir noktada yanlış tarafa dönünce kendimi bir süre sonra dik ve sık ormanlık bir yamaçta buldum, inatla tırmanmaya devam ettim ve en sonunda ormanlık tepenin sırtına ulaşmayı başardım. Tabii diğer tarafta dik bir yamaç ve kayalık bir dere beni bekliyordu... Bol karda zevkli bir kayışla dereye inerken bir yandan da telefonun çekmediği bölgede, bu tehlikeli yamaçtan tek başıma kayarken yapacağım bir hatanın bana çok pahalıya patlayabileceğini düşünüyordum. Sonuçta çok zevkli bir kayışla dereye indikten sonra hem dereyi geçiş hem de karşıdaki dik tepeye tırmanışta oldukça zorlandım ve kaybettiğim yola ulaşabilmek için büyük güç sarf ettikten ve normal şartlarda 6 km sürecek tırmanış yerine yaklaşık 13 km yol kat ettikten sonra ve neredeyse tamamen bitap bir şekilde, zirveye yaklaşık bir saat uzaklıktaki gölün yanına varmayı başardım. Ama zirveye gidebilecek gücüm ve vaktim kalmamıştı. Geri dönme kararı verip aracımı park edip tırmanışa başladığım kar çizgisine olan yolu yer yer kayarak ve tırmanarak bir saatte aldım.

İki kritik karar;

İlki, yanlış yola saptıktan ve bunu bir süre sonra fark ettikten sonra geri dönmeyerek, güzel havanın ve bölgeyi tanıyor olmanın verdiği cesaretle inatla tırmanışa devam ederek tehlikeli olabilecek tırmanışı sürdürmek... İkincisi, durumu iyi değerlendirerek zirveye tırmanışı sürdürmemek ve geri dönmek... Uzun ve dik orman içi tırmanış ve dere geçişlerinin tükettiği enerjimle zirveyi zorlamak, muhtemelen dönüş yolunda ciddi problemlere yol açabilecek ve tehlike yaratabilecekti.

Doğa ve macerayı çok seviyoruz. Sıkça yalnız başımıza da bu mücadeleyi veriyoruz. İnsanın kendi sınırlarını tanıması, bilmesi ve doğanın güzelliklerinden ve zorluklarından zevk alması muhteşem bir duygu, ancak her zaman en kötü duruma hazırlıklı olmak ve gerektiğinde bırakıp geri dönmeyi, vazgeçebilmeyi de bilmek gerekiyor...

Aynı yıl Mart ayında Sandras’a bir kez daha tırmandık, bu sefer Gökçe ile birlikte. Öncesinde Google Dünya haritasından yolu tekrar çalışıp hazırlanarak ve yanlış yola sapmadan, Gökçe’nin ağır yükünü (snowboard’u) taşıma işini paylaşarak, yaklaşık 5-6 saat süren bir tırmanışla 2.000 metrelik küçük zirveye başarıyla ulaşıp, muhteşem zirve manzarasını (güneyde Köyceğiz, batıda Gökova körfezi, kuzeyde Denizli dağları, doğuda ise Antalya tarafındaki dağlar) içimize çekip, sonra harika bir kayış, tekrar tırmanış ve tekrar kayışla aracımıza dönmeyi başardık... Bir takım olduğunuzda, işler biraz daha kolay, gözünüz takım arkadaşınızın (ların) üzerinde oluyor, aynı zorluklara göğüs geriyorsunuz, birbirinizden öğreniyorsunuz ve bizler iş ortağı da olduğunuz için işimizle ilgili önemli stratejik kararları verebilmemiz içinde olağanüstü bir ortam ve imkan sağlıyor... Bol oksijen beynimizi açıyor da diyebiliriz!!!

Doğa bizi çağırıyor ve birçok macera bizi bekliyor, sizi de tabii... Yalnız veya takım olarak, sınırlarınızı tanıyın ve bilin, çevrede nelerin değiştiğini değerlendirme yeteneğinizi geliştirin ve bu yeteneğinizi kaybetmeyin. Hatalı kararlar verebilirsiniz ama hızlı bir şekilde bunun farkına varın ve gerektiğinde vazgeçmesini bilin... İlerlerken bir yandan da dönüşünüzü planlayın...

Doğa çağırıyor, hiç bir zaman vazgeçmeyin...

Vedat

Rüzgar sörfü çok zevkli!

Rüzgar sörfü büyük bir zevktir, masmavi sularda, beyaz köpüklü dalgalar, sert rüzgarlar, sizi çekip götüren akıntılar, yakıcı güneş ya da dondurucu soğuk ile mücadele edersiniz, ama her zaman çok zevklidir... Hem vücudunuz için hem de kafanız için...

Biz dünyanın en iyi sörfçüleri değiliz!!! Birçok sörfçünün kolaylıkla yaptığı hareketleri, numaraları öğrenmeye, becermeye çalışıyoruz hala, ama deniyoruz... Zorluklardan zevk alıyoruz, becerebildiğimiz her yeni hareket bizi eğlendiriyor ve daha öğrenmemiz gereken çok şey, almamız gereken çok yol var biliyoruz.

Suda arkadaşlarımızla birlikte çok eğleniyoruz, ama bazen de vahşi denizlerde yalnız başımızayız. O zaman rüzgar sadece bize fısıldıyor, bulutlar sadece bize resimler boyuyor, dalgalar bir tek bizim üzerimizde kırılıyor ve bazen güzel bir yunus gülen suratıyla sadece bizim için zıplıyor, ve bazen de zararsız bir köpekbalığının yüzgeci bizim için önümüzden geçiyor... Hepsi bize ait, yalnız başımıza...

Şimdi bir planımız var, uzun mesafeli rüzgar sörfü geçişleri, yani en azından bizim için uzun mesafeli!!! Haberlerimizi bekleyin... Fiziksel, zihinsel ve malzemelerimizle hazırlık yapmalıyız!!!

Bu yaz başlıyoruz...

• önce, Karaburun-Foça-Karaburun, toplam 25 deniz mili
  • sonra, Karaburun-İzmir-Narlıdere 30 deniz mili
  • üçüncü henüz belli değil ama ilk ikisini başarırsak iddialı bir planımız var, sürpriz!!!
Bu yaz rüzgar sörfü haberlerimizi bekleyin :)

KIPIR KIPIR GENLER

Bir alet veya malzeme düşünün, eğer iyi kullanırsanız ve yaratıcıysanız, bunun için birçok farklı kullanım alanı  ortaya çıkarabilirsiniz. Yeni kullanım alanları hayal ettikçe bir yandan da ulaşacak yeni hedefler ortaya çıkacaktır.

Bazen sert rüzgarlarla ve dev dalgalarda sörf yaparsınız, bazen de hiç akla gelmeyen çözümlerde sörf yaparsınız, hepsi aynı sörf tahtasıyla :)